Menua
Bilatu
justizia.eus
  • Bilatu
Euskadi.eus

Eusko Jaurlaritzako Justizia Sailburuordetzak bere erregistro zibiletako 11.000 liburu baino gehiago digitalizatuko ditu NextGenerationEU funts europarrei esker

Argitalpen-data: 

· Prozesua azaroaren amaieran abiatu da

Eusko Jaurlaritzako Justizia Sailburuordetzak bere zerbitzuen eraldaketa digitalaren aldeko apustu sendoa egiten du. Horretarako, hurrengo bi urteetan, Erregistro Zibiletan 1870etik aurrera dauden 11.000 liburu baino gehiago digitalizatuko dira. Jaiotza-, heriotza- eta ezkontza-ziurtagiriak, besteak beste, paperezko dokumentuak izatetik dokumentu elektronikoak izatera igaroko dira. Horrela, EAEk sistema judizial modernoagoa, azkarragoa eta eraginkorragoa izango du, administrazio-izapideak arinduz eta profesionalen lana erraztuz.

Eusko Jaurlaritzak bultzatutako estrategia hori Europar Batasunak NextGenerationEU finantzatutako 2030/Berreskuratze, Eraldaketa eta Erresilientzia Planaren (PRTR) barruan kokatzen da. Plan horren helburua da Justiziak gizarte-kohesioan, ekonomia- eta enpresa-dinamismoan eta funtzionamendu-kostu orokorrak murrizten laguntzeko duen gaitasuna hobetzea, eraldaketa digitalaren bidez.

Digitalizazio-prozesuak DICIREGen ezarpenean erabilitako ordena bera jarraituko du. Gauzak horrela, azaroaren amaieran hasi da Bilbon, eta, ondoren, bere barruti judizialeko 18 udalerriekin jarraituko du. Guztira, 2024ko martxora arte luzatuko den fase horretan 2.000 liburu inguru digitalizatzea aurreikusten da. Behin amaituta, Donostiaren eta Vitoria-Gasteizen txanda izango da.

Digitalizazio-prozesuak ondo definitutako faseak ditu. Lanak liburuen lekualdatze eta jasotzearekin hasten dira. Liburuak kalitate handian eskaneatuko dira kokapen egoki batean, behar bezala tratatzen direla ziurtatuz. Orri bakoitzarekin metadatu batzuk sortuko dira informazioa sailkatzeko eta, ondoren, fitxategi digitalean bilaketa errazteko.

Eragiketa horren ondoren, datu guztiak zuzenak direla egiaztatuko da eta Justizia Ministeriora bidaliko dira. Ministerioak, informazioa berriro egiaztatu ondoren,  dokumentuak INFOREGen kargatuko ditu. Lehenengo fasean 11.414 liburu digitalizatuko direla kalkulatzen da.

Justizia Administrazioaren eraldaketa digitalerako estrategia horren jatorria 2006. urtean hasi zen, Justizia Ministerioak eta Red.es-ek lankidetzarako esparru-hitzarmen bat sinatu zutenean "Lineako Erregistro Zibila" programa abian jartzeko. Hitzarmen horren barruan egindako jarduketetako bat Erregistro Zibiletako eta Bake-Epaitegi batzuetako 1950etik aurrerako erregistro-liburuak digitalizatzea eta grabatzea izan zen, ondoren Erregistro Zibileko inskripzioak eta ziurtagiriak kudeatzeko aplikazioan (INFOREG) iraultzeko. Hala eta guztiz ere, digitalizazio hori ez zen bere osotasunean egin, eta oraindik ere liburu asko daude paperean. Ondorioz, oraindik ere, liburu fisikora jo behar da orri-bazterreko inskripzio bat edo ziurtagiriren bat egin behar den bakoitzean.

Justizia Plana 2030

2030erako Justizia Plana 2020an aurkeztu zen, eta hiru ardatz nagusirekin sortu zen. Lehenik eta behin, justiziarako sarbidea; izan ere, “justizia oso batera iristeko hura ulertu behar da". Bigarrenik, justiziaren zerbitzu publikoaren eraginkortasun operatiboa sustatzea, kalitatezko zerbitzu publiko baterantz aurrera egiteko, bidegabeko atzerapenik gabe. Azken ardatza, ordea, eraldaketa digitala da, lurralde-kohesioa eta -koordinazioa areagotuz.

Beraz, 2030 Justizia Planaren bultzadarekin, orain hamazazpi urte hasitako prozesua osatu nahi da. Justizia Ministerioaren eta Autonomia Erkidegoen arteko lankidetza estuan landutako plan horren aurrerapausoak otsailaren 1ean aurkeztu zituen Tontxu Rodríguezek, Justiziako estatu-idazkariak, Gasteizen. Honako hau adierazi zuen Rodriguezek aurkezpenean: "10 urterako lan-plan partekatua da, gobernantza partekatuan eta autonomia erkidegoen erabateko adostasuna kontuan izanda garatu dena, eta Zuzenbide Estatuari bultzada emateaz gain, justiziarako sarbidea erabiliko du herrialdea eraldatzeko palanka gisa".

Justizia 2030/PRTR planaren barruan dago "9. proiektua: Erregistro Zibila" izenekoa. Bere helburua da datozen bi urteetan Erregistro Zibilaren ezarpena bultzatzea, horrela DICIREG aplikazioa hobetuz eta paperezko dokumentuak dokumentu elektronikoetara pasatzea arinduz. Horretarako, lau jarduera-ildo ditu DICIREGen hobekuntza lortzetik (INFOREGekin, beste erregistro batzuekin eta Kudeaketa Prozesaleko Sistemarekin elkarreragingarritasuna handitzeko) Erregistro Zibil Digitala sortzera eta ezartzera doazenak. Horrela, administrazio-izapideak arintzea eta lan-karga murriztea bilatzen da.